vrijdag 15 januari 2010

Kijk ook eens over de schutting

Soms lees ik van die boeken en doe ik cursussen die mij echt to nadenken aanzetten. Dat zijn bijna altijd momenten waarbij mijn paradigma’s ter discussie worden gesteld. Een paradigma is een soort van eigen waarneming van de werkelijkheid, een werkelijkheid die bijna altijd beperkend is en je vast zet in je huidige denkpatroon.

Ruim twee jaar geleden maakte ik de (on)bewuste keuze om voor mijzelf te beginnen en ik heb inmiddels zoveel nieuwe ervaringen opgedaan, echt ongelooflijk. En één ding is zeker, deze fantastische ervaringen had ik in loondienst nooit kunnen ervaren. Tot 2007 was ik ervan overtuigd dat ik geen ondernemer was en dat ik niet tegen de onzekerheid zou kunnen van een eigen inkomen en de druk om steeds maar weer nieuwe opdrachten scoren. In de huidige krediet crisis werd de economie keihard geraakt en ook ik ontliep de gevolgen ervan niet. Het bleek verdraaid lastig om in deze moeilijke tijd leuke opdrachten te vinden, laat staan om ze binnen te halen. Wat eerst nog veelbelovend leek, werd steeds verder naar achteren geschoven en uiteindelijk ging het helemaal niet door. De reserves uit het eerste jaar werden aangebroken om anti-cyclisch te blijven investeren in mijzelf en mijn bedrijf. Ik deed de NLP master practitioner bij NTI-NLP in Limmen en verbeterde zelfs mijn ‘kooptechnieken’ in een perfecte workshop Opdrachtgever gezocht (m/v) bij de Dreamfactory in Voorburg. En ik bleef erin geloven, geloven in mijzelf en geloven in de toekomst.


Zodra je genoegen neemt met minder, is dat precies wat je zult krijgen in het leven. John F. Kennedy



Op dit moment lees ik Een werkweek van 4 uur, van Timothy Ferriss. Het is een boek over succes en rijkdom, typisch Amerikaans, maar toch ook weer niet. Het gaat over leven in rijkdom, maar niet zozeer over het vergaren van rijkdom. Zogenaamde uitstel rijken –degenen die leven voor een mooi pensioen en alles uitstellen tot ze voldoende financiële zekerheid hebben- worden vergeleken met nieuwe rijken. Nieuwe rijken hebben controle over de vrijheidsfactor van de 4 W’s:

Wat je doet, wanneer je het doet, waar je het doet en met wie.



Ik heb een filmpje van You Tube geplaatst, daarin legt Tim Ferris het jullie zelf uit. Er zit een grote waarheid in zijn woorden, hoewel de uitgangspunten allemaal wel erg Amerikaans zijn. Wie weet maak ik wel een gratis rapport voor de echt geïnteresseerden die net als ik de enorme paradigma verschuiving van dit boek willen beleven. De belangrijkste stappen op weg naar deze nieuwe werkelijkheid heb ik eind 2007 al gezet en ik blijf doorlopen zolang ik de zon in mijn gezicht blijf voelen. En de zon schijnt altijd, als je daar open voor staat!

Wil je graag het gratis rapport ontvangen, houd de komende weken dan mijn site in de gaten.


Andre Hoefs – Act on Impact (www.actonimpact.nl)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je interesse toont in mijn blog. Meer informatie over wie ik ben en wat mijn werkzaamheden zijn kunt u vinden op www.actonimpact.nl.

Andre Hoefs